פרוטוקול ישיבת הנהלה 4.12.17 שעה 19:30– נושא הישיבה – בי"ס ממ"ד
הנהלה ציבורית: אלי רוזנפלד, רונית גלוזברג-כהן, יוני קיימן, עינב, איליה סוקולוב, מירב רפפורט, יצחק בניש, לאה בלנק,
נציגי הנהלה מהעירייה והחברה למתנסים:, אבי גיספן (חבר הנהלה), יאירה ויזנטל
וועדת ביקורת: נעמי וסטפריד, ניר בן אהרון,
צוות מקצועי: נעמה ואיתן
נציג עיריית ירושלים: רני רוזנהיים ראש אגף חברה ונוער
תושבים ונציגי קהילות: איילת ואלכס גולדשטיין,  רבקה שרגא, איתי ליטמן, מיכל חפץ, ארז עדן, אדם גיטין, רוברט גולדשטיין, גדי פרל, ליאור סיגל, טל עמיעד, עמיהוד פרידמן, פיני מוועד הורים פרנקל, אודי ,הרבה חיה בקר, ענבל נטע כהן, אודי זר, נטע כהן, ענבל לוי, דב וינשטיין, שרה קופלמן, רחל ברזאני (נכחו אנשים נוספים שלא נכתבו כאן).
איילת גולדשטיין: מציגה מצגת (מצורפת) המציגה את בית הספר. הציבור הדתי לאומי בשכונה שמגיע לגיל בית הספר עומד בפני החלטה האם לשלוח לבית ספר ממ"ד מחוץ לשכונה, או לעזוב את השכונה.
איך יהיה בית הספר? הועד שמקים בית ספר יתכנס, יבחר מנהלת ויחליט על האופי המדויק.
ארז: למה לא הוגדרה ופורסמה רוח בית הספר לפני כן? אולי אתם לא מסכימים ביניכם?
איילת: אני באופן אישי לא אשת חינוך, לא מרגישה שיכולה לעשות את זה באופן מקדים. אבל אנחנו מסכימים על הרוח הכללית, כפי שהצגנו במצגת.
טל עמיעד: אני לא מבין איך בית ספר דתי אמור להיות אטרקטיבי לציבור חילוני כמו שאתם מציגים.
עמיהוד פרידמן: כתושב רמת אשכול שחווה "השתלטות" של קהילה חרדית שאינה מעוניינת לחיות ביחד, אני חושב שזה מזל לגבעה הצרפתית שיש מגמה של גידול בציבור הכיפות הסרוגות שמעוניין לחיות בחברה מעורבת ופלורליסטית. בית הספר הוא מרכיב חשוב באפשור של הדבר.
טל עמיעד: הצלחנו איכשהו לקיים כאן מרקם חיים עדין של אוכלוסיות מגוונות. המהלך שבו רוצים להביא 300-400 משפחות דתיות – יפר את האיזון. אין לי שום דבר נגד חינוך דתי, אבל זה הולך לשנות את השכונה באופן מהותי, ולכן לחץ הזמן להחליט הוא לא במקומו.
רבקה שרגא: החוק במדינת ישראל קובע שאם יש מספר ילדים מסוים בשכונה, הרשות החינוכית חייבת לתת מענה, ולכן אין בכלל צורך באישור של המינהל. הייתי שנים דוברת משרד החינוך. אני לא דתיה, ומבחינתי הקריטריון החשוב הוא שירות בצבא ותשלום מיסים ולכן אני תומכת בהקמת בית הספר.
פיני ועד הורים בית ספר פרנקל: אין היום מספיק תלמידים בבית הספר פרנקל, ואני חושש שהקמת בית ספר נוסף תגרע ממנו עוד יותר.
יוני: רק להבין – אתה חושש שיקום בית ספר ממ"ד זה יגרום לסגירת פרנקל?
פיני: מה שבטוח שהמהלך יפר את האיזון ואני חושש שזה יפגע בבית ספר פרנקל. אני לא חושב שילדים יעברו מפרנקל לממ"ד, אני חושש שבית הספר יהיה אבן שואבת למשפחות מסוג מסוים, על חשבון משפחות מסוג אחר (חילוניות או מסורתיות)
איתי ליטמן – קורצ'אק: גם מבחינתנו פתיחה של כל בית ספר מפרה את האיזון. המינהל צריך להציג תוכנית רוחבית שבה מראים איך נותנים מענה לזרמים החילונים, המסורתיים וכולם.
הרבה חיה בקר: חשבתי על העניין רבות. זה לא עניין פרסונלי – אלכס ואיילת הם אנשים נפלאים אבל הציבור הדתי לאומי הוא מגוון ויש בו כל מיני קולות – גם בכל הנוגע לשירות בצבא, היחס לנשים ועוד.
אני חוששת מפגיעה בפרנקל. אני יודעת שיש אנשים מתוך היוזמה הזאת שפרנקל הוא אכן אופציה עבורם.
לכן אני רוצה להציע להנהלת המינהל את ההצעה הבאה (שאלכס ואיילת אינם מעוניינים בה): לעבוד על יוזמה שבמסגרתה בית ספר פרנקל יפתח מסלול תורני לציבור שמחפש חינוך ממלכתי דתי, במקביל יהיה לו מסלול ממלכתי, ומסלול מסורתי. בשכונות אחרות בעיר מודלים דומים (למשל קשת) הביאו לפריחה בשכונה.
איילת: אבל גם אנחנו לא נשלח לבית ספר כזה.
ר' חיה: בעייני זה מטריד שהם לא מעוניינים. כי אם ההצעה היא לציבור מתון, והם אינם מעוניינים בהצעה שמתאימה לציבור מתון, זה בעייתי. בנוסף, זה חייב להיות צעד יזום, אסטרטגי, ולא רק מתוך מחשבה על ציבור מסוים שצריך מענה, ולכן צריך לקיים חשיבה מאורגנת, מסודרת ומערכתית הכוללת הסכמות.
גדי פרל: אני בן לציונות הדתית והיום בחרתי בדרך אחרת – אני חלק מהקהילה הקונסרבטיבית. וכמי שמכיר את החברה הזאת מבפנים, אני יודע שאין יותר דבר כזה "הציונות הדתית" ושיש זרמים קיצוניים שאינם מעוניינים לשבת עם קונסרבטיבים ואחרים. איך אנחנו יכולים להיות בטוחים שבית הספר אכן יכיל אנשים המעוניינים לחיות בסביבה מגוונת? אפרתה זו דוגמה מצוינת אבל איך אני יכול לדעת שאכן זה יהיה אופי בית הספר?
רונית: הזמנו גם נציגי קהילות נוספים – נציגי מען יחד התנצלו ולא הצליחו להגיע. תמיר דורטל הוזמן כנציג נופת צופים אך לא הגיע.
מיכל : הפיל בחדר הוא קהילת נופת צופים. זו קהילה שעשתה דברים בשכונה שהם חמורים בעיניי: הפגנה מול החג של החגים, פניה לעיתונות, ועוד דברים שגורמים לנו לחשוש שאנשים כאלה יהיו משמעותיים יותר בשכונה שהיא היום פלורליסטית וכך אנחנו אוהבים אותה והציבורים בה חיים בשלום יחסי.
אודי: אבל הילדים שלנו לא יילכו לבית ספר כזה.
איילת: להיות זרם בפרנקל לא רלוונטי מבחינתנו.
ענבל: אני אסביר למה מסלול בתוך פרנקל לא רלוונטי מבחינתנו: זה עניין של זהות. אני יכולה להיות בעצמי בהרבה מאוד סיטואציות שאינן תואמות את תפיסותיי הדתיות, אבל לילדים שלי אני רוצה לתת חינוך בדיוק לפי דרכי, ולא בחסד כמסלול בבית ספר אחר.
איילת: בעניין נופת צופים – מדובר על שני אנשים – תמיר דורטל ושלומית סינגר. דיברתי עם שלומית והיא לא בטוחה שזה יתאים לה בכלל.
אלכס: מבחינת הדתיים הלאומיים בגוון הספציפי הזה (שלנו), הדבר היחיד שחסר להם זה בית ספר בשכונה. אני חושב שבית הספר הזה יגדיל את העוגה ולא ימשוך את השמיכה מצד לצד.
איליה סוקולוב: אני רוצה רק לספר לכם על שם בית הספר, על מה חשבתם?
אלכס: בית ספר על שם אורי אורבך – מתחברים ומוקירים את זכרו.
נעמי: אתם עובדים עם נאמני תורה ועבודה?
איילת: המנהלת תמי פנינו אליה, היא אמרה שלא תוכל לעשות זאת אבל המליצה לנו על מנהלת. נאמני תורה ועבודה זה זרם שנחשב פתוח ופלורליסטי.
עינת לוי: פניתם לאורית לסר ואני חושבת שזה מתאים מאוד. אבל, פעלתם בצורה לא משתפת וזה מרגיש לי כמו הנחתה. הסיפור של לבוא ולהטיח בנו שאנחנו לא באים לשותפות, בקבוצות וואטסאפ ועוד זה לא מרגיש כמו שותפות.
ארז עדן: מהדיון הזה מרגיש כאילו הגבעה הצרפתית היא פיסת הנדלן הכי מבוקשת בארץ. ברגע שאומרים שותפות ובשיחה, זה אומר שאתם לא יוצאים עם כל תאוותכם בידכם, ולכן צריך לעשות מאמץ משותף, ולא לבוא עם "קופסה ריקה" שאני צריך להחליט שאני מקבל אותה בלי לדעת בדיוק מה יש בה. יש כאן שני בתי ספר במצב בעייתי. לא זזתם בסנטימטר במשא ומתן בינתיים. אני מאמץ את מה שהרבה הציעה, אנחנו נחבק אתכם כזרם בתוך אחד מבתי הספר.
ליאור סיגל: אני בעד בית הספר הזה כי אני רואה שני מודלים אפשריים: אם נחכה עוד שנה, יהיה פה רמת אשכול. צריך להרים את תדמית השכונה באמצעות בית ספר טוב.
ר' חיה: אני פתאום מבינה שהבעיה היא שאנחנו משתמשים במילה מתון ומתכוונים לדברים שונים. בהתחלה כשאוספים שמות אוספים בטווח רחב מאוד, אבל בסוף כשהילדים האלה צריכים לשבת בכתה, הפריזמה היא יחסית מצומצמת. ראיתי ברשימה שחלק מהילדים הם מגנים חרדים.
נטע כהן: כן, השנה הזאת קריטית. אנחנו בתהליך מכירת דירה, ומי שבא לראות את הדירה זה רק חרדים וערבים. זו המגמה בשכונה.
אלי רוזנפלד: מינהל קהילתי לא פותח וסוגר בתי ספר. יש מערכת מקצועית בעירייה שפותחת בתי ספר לפי תבחינים מסוימים. אם המינהל תומך זה עוזר אבל לא תמיד דברים נעשים על דעת המינהל. אני פונה להורים שמציגים כאן – תבינו - יש פה אנשים בשכונה שנתקלים בציבור הדתי לאומי בעיקר בהקשר של הגרעין התורני (קהילת נופת צופים): הסתה כלפי קהילות אחרות, הסתה נגד המינהל בתקשורת, חוסר שיתוף, קיצוניות והפגנות אלימות מול קהילות ועוד. תרצו או לא תרצו, כאשר אתם באים לשולחן ומבקשים תמיכה של קהילות ביוזמה שלכם אתם צריכים להבין שהגרעין התורני מייצר אוירה שלילית שהוא מבצע הפגנה מול אחת הקהילות (מען יחד) שמתדרדרת לאלימות, הקהילה הקונסרבטיבית הגדולה כאן חשה מאוימת בהתקפות נגדה. אלו נקודות המגע שלהם עד כה עם הציבור הדתי לאומי ומכאן החשש הגדול לצביון בית הספר. אני רוצה לקבל תשובה כנה ואמיתית – מה חלקו של הגרעין התורני ביוזמה הזאת?
דב ויינשטיין: אני מבקש להיות ברור - אני חבר בגרעין התורני ואין שום קשר לדיון הזה. אין שום קשר לגרעין התורני, ואני אומר את זה כמישהו שלא מתבייש בחברותו בגרעין. אין בינינו כוועד הורים למען בית הספר הזה לבין הגרעין התורני כל קשר והגרעין התורני אינו רלוונטי לגבי זהות ואופי בית הספר. אני אומר כאן לכולם, הקבוצה הזו תקבע והיא לבדה.
אודי: אותי גירשו מרמת אשכול. אם הציבור של רמת אשכול יגיע לפה אני אעזוב כדי לא לעבור את זה שוב. המפלט הזה מעורער כרגע מבחינתנו.
 
התושבים יוצאים – הנהלה בדיון פנימי
יאירה ויזנטל-אפרתי מציגה את עצמה.
(הצבעה על קבלתה של יאירה כחברת הנהלה, וגריעת חגי עטיה: פה אחד.)
רני רוזנהיים מציג את עצמו (תפקיד בעירייה ונוכחותו כאן בהקשר הרלוונטי של עיסוק וטיפול בשכונות מעורבות קהילות שונות).
רונית: אני חושבת שזה ראוי לציון שידענו לשבת ולהקשיב. אני פותחת לשיח של כ-20 דקות דיון פתוח. אני חושבת שמהרגע שפנו לקבלת תמיכה מההנהלה צריך לעסוק בזאת ברצינות.
בניש: כולנו יודעים שהמינהל לא מחליט. אמרה פה מישהי שבמקום האנשים שעוזבים נכנסים חרדים וערבים.
מירב: יש גם כניסה של משפחות צעירות חילוניות.
יוני: על מה אנחנו דנים?
רונית: לא רק השורה התחתונה חשובה, אלא גם התהליך.
יוני: אני מבקש הצבעה.
מירב: בעבר היציאה של הדתיים הלאומיים – החברים שלי מסביב – עזבו לטובת שדרוג ברמת החיים לשכונות אחרות. אני שמחה לראות ציבור לאומי דתי שנכנס לשכונה. זה ציבור פלורליסטי, משרת בצבא, עובד. לא מתנגדת לציבור כזה.
מצד שני אני שומעת את החששות שעולים, ובתור אמא לילדים בפרנקל, יכול להיות שחלק מהילדים לא יגיעו לפרנקל. חשש שלי מה יהיה עם בית הספר הזה. כמו שנופת צופים התחילה בתור משהו רצוי שנראה מתאים לשכונה, הוא התברר כקיצוני. אני לא יודעת מה יהיה אתו בסופו של דבר, אלא אם ישוייך לזרם מאוד ברור, סניף של בית ספר אחר וכדומה... גם לגבי רשימת התלמידים צריך לקחת את זה בערבון מוגבל. יש שם שמות שאני מכירה שהם לא רלוונטיים.
איליה: אם לא תהיה הרשמה בית הספר ייסגר. איך זה מפריע?
מירב: הם לוקחים מבנה ציבור, ולכן זה משפיע. אני מציעה לומר שאני מסכימה לרעיון של בית ספר, אבל רק אם הוא יהיה בתוך בית ספר אחר. לגבי הרעיון של להכניס לפרנקל, בהתחלה תמכתי אבל דווקא כחילונית לא בטוחה שהייתי מסכימה להכניס לבית ספר שיש בו זרם ממלכתי דתי. אני לא יכולה להביע דעה כי יש יותר מדי חששות.
רני: לדייק: הצגת שני חששות -  איך מבטיחים שזה יהיה בזרם שהם הציגו, והשני שלא ייתפס מבנה ציבור שיכול להיות לשימושים אחרים.
עינב: לדעתי זה יהיה חוסר אחריות מטורף מבחינתנו להחליט על הקמת בית ספר לאחר שעה של דיון. אני לא רוצה לחזק דתיים לאומיים, אלא את האוכלוסיה שלי – החילונים, ושזה יהיה בשיתוף. הנחתת בית ספר זה לא שיתוף. זה ניתוק מהדברים האחרים כמו הגנים החרדים, חיזוק בתי הספר. בשנה לא קמה ונופלת שכונה וזה יהיה ממש יריקה בפרצוף להרבה תושבים שאנחנו מייצגים אותם.
איליה:  לאף אחד מאיתנו לא ניתנה הנבואה. אני חושב שאנחנו טועים בהגדרת התפקיד שלנו. אנחנו לא מחליטים על הקמת בית ספר, אלא יכולים להחליט מה דעתנו. אני לא הייתי מודע ליוזמה הזאת עד לפני שבועיים. ברגע שהתקשר אליי אלכס והציג את היוזמה ישר אמרתי כן. אני אסביר למה: אני היייתי מהמארגנים של משחקי כדורגל בשבת. אחד הדברים שהפריעו לנו מדי פעם זה שהגיעו ילדים מעיסוויה וואדי ג'וז, שהיו מבוגרים יותר מהילדים שלנו ותרבות המשחק שלהם אלימה יותר. היתה לי חוויה מאוד חזקה עם אלכס ואחותו שעזרו לי להתמודד מול הנערים במגרש. אני מאוד מכבד את זה. אני לא רואה אותם כאנשים קיצוניים אלא כגלגל הצלה. אני חושב שזו יוזמה ברוכה, זה יצייר את השכונה כשכונה פתוחה, אוניברסיטאית. זה ימשוך משפחות צעירות. אני חושב שזה גם ישרת את שני בתי הספר.
יוני: לגבי תפקידנו כחברי הנהלה – אנחנו לא יכולים לקבל החלטה על פתיחה או סגירה של בית ספר. העיריה אמורה לקבל את ההחלטה הזאת. אם העיריה פונה אלינו לבקש עמדה, כל אחד פה צריך לגבש עמדה ולהביע אותה. אני שמעתי שאנשים רק לא מעוניינים לראות אנשים עם כיפה. זה אפילו לא כמו שהיה בדיון עם החרדים שהיו פחדים מסגירת כבישים ומשינוי אורח החיים בשכונה. אני שמעתי חשש מפני ריבוי אוכלוסייה שאינה חילונית, ותו לא. אני מבקש מחברי ההנהלה להוציא מכלל השיקולים את השיקול הזה. אני מבקש להעלות את ההחלטה להצבעה.
נעמי: מבחינת הזרם, הם עובדים עם נאמני תורה ועבודה, שזה זרם שמבחינתי הוא ראוי ופלורליסטי אמיתי.
רונית: אני חושבת שהחשש הובע פה בצורה ברורה. החשש שהובע על ידי התושבים הוא לא מאנשים עם כיפה סרוגה. החשש לדעתי הוא הקשר עם הגרעין התורני, בשטח אנחנו רואים פה תושבים, שמשתתפים בפעילויות של הגרעין התורני, ובפועל הגרעין התורני מקיימים הפגנות נגד פעילויות של קהילות אחרות, מקובלות בשכונה.  הם מביאים יוזמה כזאת, שמשנה סטטוס קוו של שכונה, ואז יש התכחשות לקשר לגרעין התורני. זה החשש, שהתושבים העלו פה.
מירב: נופת צופים הראו מספר פעמים שהם מתנגדים לקיום משותף של קהילות בשכונה. כשהיו פה התנגדויות לקהילות אחרות, אף אחד מחברי הגרעין לא קם והביע עמדה כנגד התנהגות זו.
לאה: אני בעד פתיחת בית הספר. אם לא ננסה השכונה נופלת.
אבי: לדעתי זה לא הגון לשלוח ילדים רחוק מהבית. אני תומך בהקמת בית הספר.
רני: מהיכרותי עם אופי של גרעינים תורניים, החבורה שישבה פה הם לא חלק מגרעין תורני. החבורה הזאת צריך לראות איך מתנהלים איתה, כי יש לדבריכם אולי מישהו אחד קיצוני שמערב פוליטיקאים ותוקף. אני מכיר גרעינים תורניים וזה לא האנשים שהציגו היום. לדעתי כדאי לשוחח איתם על מי שמייצג אותם. אני רוצה לחדד: בית ספר הוא גורם משיכה. אם יצליחו להקים ממ"ד טוב, הוא יהיה גורם משיכה. אפשר לשים את זה בכותרת שמייצגת משהו: אפרתה, ראשית וכדומה. בראייה העירונית, הגידול העיקרי בירושלים הוא בציבור הציוני דתי. שכונות אחרות מאוד מעוניינות במשפחות כאלה. שכונות אחרות לא ירצו לוותר עליהן. במקביל, צריך לעבוד על חיזוק הציבור החילוני.
אלי: במישור המקצועי אני מרגיש חוסר הוגנות בעמדה של מנח"י שגלגלה את הדבר הזה לפה בהתראה של שבועיים להחלטה והכל בלחץ. פתאום, ללא כל התראה אני מקבל טלפון מאלכס גולדשטיין ביום חמישי בלילה שאומר לי יש לנו פגישה ביום שני במנח"י ואנחנו רוצים את העמדה שלכם. אמרתי לו איך אתה מצפה ממני כיו"ר לקבל החלטה כזו על דעת עצמי? וכך העניין צף ועלה עד לישיבה זו. ערכתי שיחה עם הגורמים המקצועיים במנח"י שמאוד התרשמתי מהם מקצועית. לי נאמר שאם רוצים לפתוח הרשמה לבית ספר אפשר גם בפברואר, גם במרץ. לי הם אמרו שאין לחץ, אבל להורים מישהו אומר שיש לחץ. עכשיו איילת אמרה לי ואני מאמין לה. לא יודע איפה הפער. מנח"י גם אמרו שעשו בדיקה שזה לא ישפיע על קורצ'אק ופרנקל. אבל ההורים פה אמרו שזה כן ישפיע. אז אני לא יודע מה האמת. אני לא איש מקצוע בתחום החינוך. בנוסף מדובר על ממ"ד קלאסי והעיריה לא מעוניינת לפתוח זרמים אחרים. הגישו לנו רשימה של 55 ילדים מהעירייה. ביקשתי מאלכס שישלח לי רשימת ילדים וכתובות. הוא אמר לי "אין לי". שאלתי את העיריה האם דיברו עם האנשים, והם אמרו לי "לא". זה בשלב שני אחרי המינהל. יש שם ילדים שהם לא מהאזור של המינהל, יש ילדים שלא ברור אם יגיעו. בעירייה אמרו לי שאחרי שנשמע את עמדת המינהל הקהילתי הם יזמנו את כל רשימת התלמידים, יסבירו להם ויראו מי בדיוק נרשם. גם אמרו לי במנח"י שאחרי כמה שנים, ייתכנו שינויים. אין ערובה. עד כאן במישור המקצועי כפי שאני הבנתי.  
במישור הקהילתי, יש כאן בעיה גדולה. חשוב לי שתדעו שהגרעין התורני תוקף את הקהילות השונות כאן ואת המינהל הקהילתי ואתכם כחברי הנהלה  -  בהמון דרכים, דרך פוליטיקאים, רבנים ובתקשורת ובאמצעות שקרים. התנהגות מבזה שתוקפת אותי ואת רונית אישית. הכל לצורך פוליטי של תמיר דורטל. היום שוחחתי עם הרב של ירושלים על משהו שהתחיל מהם ורק היום עוד עיתונאי מוסת פנה אלינו. ככה לא מתנהגים. יד אחת תוקפת אותנו וחברים אחרים באמת אנשים ראויים באים לבקש עזרתנו לפתיחת בית ספר בבעיה אמיתית. מה אני אמור לעשות במקרה זה. אני מתלבט. אני מאוד מעריך את תשובתו של דב וויינשטיין לחשש הזה ומקווה שאכן כך המצב ונוכל לעבוד מול האנשים האלו כי כמו שזה היום אי אפשר להמשיך.  
רונית: עמדתי היא שאנחנו צריכים לייצר כהנהלה וכשכונה מנגנון לפיתוח מענים ופתרונות לצרכים שונים. יש פה אוכלוסיות שונות וצרכים שונים. צריכה להיות איזושהי דרך שכונתית – קהילתית שמתמודדים עם זה. כרגע הדרך היא שמי שמפעיל כוח, מקבל מענים לצרכים. המנגנון הזה צריך להיות במסגרת פורום של תושבים, שכבר הקמנו וקיים. אותם תושבים באים מדי חודשיים ומקדישים מזמנם לשיח ולחשיבה על השכונה.  במפגש האחרון התחלנו לדבר על בניית תוכנית אסטרטגית לשכונה. מה רוצים לבנות בשכונה ואיזה צביון אנחנו רוצים לשכונה. לכן אמרתי לאלכס, לא הוגן ולא אחראי מבחינתי בשלב כזה לתת תמיכה למוסד חינוכי מהותי ומרכזי, שלא עלה במסגרת פורום התושבים. הוא ואיילת, או כל נציג אחר מועד ההורים מוזמן להגיע למפגשים הללו, וביחד להעלות צרכים ולהציע פתרונות.  לפני מספר חודשים איילת פנתה אליי, כיוון שנעמה אמרה לה שאני מתעסקת בכל הנושא של חילונים- דתיים-חרדיים בשכונה.  חיברתי אותה לדליה, מאז לא היה קשר בינינו בנושא.  ואז לפני שבועיים אלכס מתקשר אליי ומבקש ממני תמיכה לממ"ד. הסברתי כי זה נראה לי לא הוגן לתת תמיכה כעת  מבלי שזה עבר בפורום תושבים. על הגנים החרדים דיסכסנו במשך שנה, על מעבר ממקום א' ל-ב' ועל הקמת בית ספר חדש אנחנו צריכים לקבל החלטה בשבוע. עוד יצוצו צרכים של קהילות שונות ולכן התפקיד שלנו לייצר מנגנון של התמודדות עם הצרכים ומציאת מענים, באופן שמקובל על כלל הקהילות וזה לוקח זמן. ולא מי מושך את השמיכה יותר חזק.  עמדתי האישית שבית ספר זה שינוי שאי אפשר להכיל אותו בחודש ולכן זה צריך להיכנס לתהליך שכבר קיים בחשיבה אסטרטגית לשכונה.
איליה: לילדים יש זכות ללמוד בבית ספר בקרבת מקום מגוריהם. הצורך בבית הספר ישנו. מנח"י נותנים מענה מקצועי לעניין.
רני: שמענו פה שאין ממש הסכמה בשכונה ובהנהלה. זה בסדר גמור גם להעביר עמדה מורכבת ולא החלטה חד משמעית, כי זה באמת מייצג את השכונה.
עמדות חברי ההנהלה:
יוני: בעד פתיחת בית הספר. אני כן חושב שצריך להעביר את חששות התושבים למנח"י.
איליה: בעד פתיחת בית ספר בספטמבר 18
מירב: בעד, בהתניה שמנח"י יבדקו את רשימת התלמידים. יחד עם זה יש להשקיע במיתוג השכונה. לאחר שמנח"י יבדקו את זהות התלמידים המדויקת, אופי בית הספר ארצה לקבל מידע מדויק ועמדתי תישקל שוב ואבקש דיון נוסף בהנהלה.
לאה: בעד.
יצחק: בעד.
רונית: אני מעוניינת שזה ייכנס לתהליך קהילתי, כל מי שרוצה ייכנס לתהליך הזה וההחלטה תתקבל שם.
אלי: בעד, אבל אני סבור שהנושא לא הגיע בשל מספיק לישיבת ההנהלה ומבחינת הנתונים המלאים שמנח"י היו צריכים להגיש לנו. הסדר היה צריך להיות הפוך. קודם נתונים מלאים ואז החלטת הנהלה. מבקש שמנח"י ישלימו תוך לו"ז של שלושה שבועות מעבר מלא על רשימת התלמידים ולהבין האם הנושא בכלל ממשי לביצוע, ומה יהיה אופי ומקום פיזי של בית הספר העתידי, מה ההשפעה של בית הספר על בתי הספר האחרים ועוד כל סט הכלים המקצועי שיש להם. לכשזה יתקבל נראה מה הנתונים והאם יש משהו קריטי עבורנו. ובמישור הקהילתי של המינהל והקהילות האחרות בשכונה מול הגרעין התורני - חובת ההוכחה עליהם. נחיה ונראה.
עינב: אני נגד לקבל החלטה. ההחלטה צריכה להיות בתהליך עם תושבים רבים שמייצגים קהילות וצרכים וחששות המשולב בתהליך אסטרטגי עתידי.
הישיבה ננעלה 23:50.
 
 
 
החלטה אחראים לביצוע תאריך יעד
גריעת חגי עטיה והוספת יאירה ויזנטל כחברת הנהלה הנהלה מיידי
הוצאת עמדות חברי ההנהלה לגורמים העירוניים לפי המפורט מעלה הנהלה מיידי
     
 
 ממד1.jpg
 
 
 ממד-2.jpg
 
 
 ממד3.jpg
 

 
 
 
 ממד-4.jpg

 
 
 
 

 
 
 
 

כל הזכויות שמורות מנהל קהילתי הגבעה הצרפתית © 2019 Powered by Kentico